چرا مغازه یا کسب و کارم به سایت نیاز دارد؟

Website

از آنجایی که اینترنت بستری مناسب برای توسعه و جذب روزافزون مشتری است، مسلماً لزوم یک طراحی سایت اینترنتی و خرید هاست و دامین برای کسب و کار شما، رونق و افزایش بهره‌وری کسب و کارتان را به همراه خواهد داشت. اما چرا و چگونه؟ در ادامه ی این مقاله قصد داریم درباره آن صحبت کنیم.

آیا می‌توان گفت وجود یک وب سایت پویا در افزایش فروش و رونق کسب و کار بهتر از کسب و کارهای سنتی عمل می‌کند؟

اگر بخواهیم بدون هیچ‌گونه اضافه‌گویی و حاشیه‌روی به این سؤال پاسخ بدهیم، پاسخ فقط یک کلمه است >> بله!

علل ایجاد وبسایت برای کسب و کارها؟

– در دسترس‌تر باشید

یک وب سایت گستره‌ی جغرافیایی دسترسی‌پذیری بسیار بزرگ‌تری نسبت به آدرس فیزیکی یک شرکت دارد. برای اینکه مشتریان شما بتوانند به وب سایت شما و در نتیجه به شما مراجعه کنند فقط و فقط احتیاج به یک اتصال اینترنت دارند. تفاوتی ندارد که مشتریان شما کجا باشند، هر کجای دنیا شبکه اینترنت می‌تواند ارتباط مشتری را با شما برقرار کند.

نکته دیگر در بحث دسترسی‌پذیری شما زمان است. مشتریان شما نهایتاً طی ساعات اداری کارکرد شما می‌توانند به محل شرکت شما مراجعه کنند، اما مراجعه مشتری به وب سایت محدودیت زمانی ندارد و در هر ساعت از شبانه‌روز، حتی در ایام تعطیل مشتری می‌تواند از طریق وب سایت با شما در ارتباط باشد و از خدمات ارائه شده توسط شما بهره‌مند شود. طبیعتاً هرقدر ارتباط مشتری با شما بیشتر باشد، امکان ارائه خدمات یا فروش محصولات افزایش می‌یابد و این امر باعث رونق کسب و کار شما خواهد شد.

– بیش‌تر دیده شوید

برای بیش‌تر دیده شدن کسب و کارتان چکار می‌کنید؟ مسلماً اولین گزینه‌ای که پس از شنیدن این سؤال به ذهنتان می‌رسد، تبلیغات است، اما گستره‌ی تبلیغات در خارج از شبکه‌ی اینترنت به دلیل گران‌تر بودن هزینه تبلیغات محدودتر بوده و انتخاب‌های شما را محدودتر می‌کند. تبلیغات در فضای اینترنت با هزینه‌ای پایین‌تر و گستره‌ی بسیار بیشتری از مخاطبان انجام می‌شود. مخاطبان تبلیغات اینترنتی تمایل دارند که زیاد از محدوده‌ی این شبکه خارج نشوند، پس خیلی مهم است که تبلیغات در فضای اینترنت مخاطب را به وب سایت شما هدایت کند. بنابراین افزایش راندمان تبلیغات و در نتیجه افزایش بهره‌وری کسب و کار شما یکی دیگر از دلایلی است که شما را ملزم به راه‌اندازی یک وب سایت برای کسب و کارتان می‌کند.

– گوگل شوید

 

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود یک وب سایت در بهبود رونق کسب و کارتان تأثیر داشته باشد، موتورهای جستجوی اینترنتی و در صدر آن‌ها گوگل است. همانطور که مطلع هستید گوگل یک موتور جستجوی قدرتمند است که کاربران اینترنتی را بر اساس جستجوی کلمات یا عباراتی به وب سایت‌های مد نظرشان هدایت می‌کند. ویژگی بسیار ارزنده گوگل رایگان بودن آن است و اگر وب سایت شما با رعایت اصول بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو که اصطلاحاً سئو سایت نامیده می‌شود به رتبه‌های بالایی در موتورهای جستجو برسد، شما به صورت رایگان و بدون نیاز به صرف هزینه برای تبلیغات می‌توانید جذب مشتری داشته باشید و جذب مشتری دقیقاً همان چیزی است که شما برای رونق بخشیدن به کسب و کارتان احتیاج دارید.

– خدمات و محصولات خود را بهتر معرفی کنید

یکی از ویژگی‌های استفاده شبکه اینترنت برای مدیریت کسب و کار صرفه‌جویی در زمان مشتری و فروشنده است. فروشنده می‌تواند یکبار توضیحات و تصاویر محصولات و خدمات خود را بر روی وب سایت قرار داده و از تکرار دائم آن‌ها برای مشتریان جلوگیری کند. همچنین مشتری هم می‌تواند در محیطی آرام و بی دغدغه (معمولاً در منزل خود) نسبت به مشاهده خدمات و محصولات اقدام نموده و با فراغ‌بال بیشتری به دریافت محصولات و خدمات مورد نظر اقدام کند. اگر یکبار مشتری با رضایت از شما خرید خود را انجام دهد، به احتمال زیاد خریدهای بعدی خودش را هم از شما انجام خواهد داد و این همان چیزی است که شما به عنوان هدف خود مشخص کرده‌اید، کسب درآمد اینترنتی یا رونق کسب و کار سنتی به واسطه‌ی راه‌اندازی وب سایت اینترنتی.

– از مشتریان خود بازخورد دریافت کنید

نظر مشتریان بسیار مهم است. در بسیاری از موارد نظرات مشتریان به‌قدری سازنده می‌باشند که تأثیرات آن رونقی باور‌نکردنی به کسب و کار شما خواهد بخشید. داشتن یک وب سایت در جهت دریافت بازخورد از مشتریان از این نظر حائز اهمیت است که در وب سایت با استفاده از فرم‌های نظرسنجی و تماس با ما و احیاناً بخش‌های کامنتینگ، دریافت نظر بسیار آسانتر است. مشتریان وب‌سایت آرامش خاطر و فرصت بیشتری در مقایسه با مشتریان حضوری شما خواهند داشت و بازخورد بهتری را به شما ارائه می‌دهند.

– در چرخه رقابت باقی بمانید

بسیاری از رقبای شما در حال حاضر اقدام به ایجاد وب سایت کرده‌اند و یا درصدد ایجاد آن هستند. اگر می‌خواهید از رقبایتان عقب نمانید، هرچه سریعتر لازم است شما هم برای ایجاد وب سایتتان اقدام کنید. توجه داشته باشید در شرایط برابر گوگل به وبسایت‌هایی بهای بیشتری می‌دهد که قدمت صفحات‌ آن‌ها بیشتر باشد. پس اگر فکر می‌کنید کسب و کار شما نیاز به وب سایت دارد که طبق موارد ذکر شده قطعاً دارد، همین امروز اقدام کنید.

– به مشتریان خود اطلاع‌رسانی کنید

یکی از ویژگی‌های وب سایت‌های اینترنتی قابلیت عضوگیری از کاربران خود می‌باشد. کاربرانی که عضو وب سایت شما می‌شوند، با درج ایمیل یا شماره تلفن خود یک راه ارتباط دائمی با خودشان به جای می‌گذارند. داشتن یک راه ارتباطی دائمی با مشتریان کمک شایانی به نگهداری یا حتی بازگرداندن مشتری به کسب و کار شما دارد. به عنوان مثال اگر بخواهید در خصوص ارائه خدمات یا محصولات جدید یا حتی تخفیف اعمال شده بر روی محصولات خود اطلاع‌رسانی کنید، کافی است به تمامی کاربران ایمیل ارسال کرده یا به آن‌ها پیامک بزنید. کاری که بعید به نظر می‌رسد در کسب و کارهای صرفاً سنتی به این سرعت قابل انجام باشد. (با فرض اینکه قابل انجام باشد که در بسیاری از موارد نیست)

– آنلاین بفروشید

با توجه به رشد سریع و موفقیت‌های فروشگاه‌های اینترنتی و تجربه‌ی خوشایندی که این نوع خرید به جهت صرفه‌جویی در وقت و هزینه در اختیار مشتریان قرار داده است، در صورتی که فروش محصول فیزیکی یا ارائه خدمات مجازی داشته باشید، پس از گذشتن زمانی از راه‌اندازی وب سایتتان می‌تواند به صورت آنلاین و از طریق وب سایت نسبت به فروش محصولات یا ارائه خدمات اقدام نمایید. طراحی سایت فروشگاهی و فروش آنلاین سریع‌تر از فروش سنتی متداول انجام می‌شود و ویژگی‌هایی چون دریافت وجه به صورت نقد توسط درگاه‌های اینترنتی بانک را به همراه دارد که باعث بهره‌وری کسب و کار شما می‌گردد.

– ساخت وب سایت رایگان است

 

شاید این عنوان کمی شما را سردرگم کند و این سؤال برایتان ایجاد شود که اگر ساخت سایت رایگان است، پس هزینه‌هایی که بابت طراحی وب سایت، خرید هاست و ثبت دامنه، انجام امور مربوط به سئوی وب سایت و هزینه‌های پشتیبانی و نگهداری دریافت می‌شوند به چه علت است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم حق با شماست! این هزینه‌ها در طراحی سایت ملل وب همه سرشکن شده است، همگی در راستای ایجاد  سایت و توسعه و نگهداری آن از شما دریافت می‌شوند که در برابر سود دهی که یک وب سایت می‌تواند برای کسب و کار شما داشته باشد و همچنین در مقایسه با هزینه‌هایی که برای مثلاً اجاره کردن یک دفتر کار لازم است پرداخت نمایید، به‌قدری ناچیزند که می‌توان آن‌ها را صفر در نظر گرفت.

امیدواریم توضیحات فوق شما را به این نتیجه رسانده باشند که برای افزایش بهره‌وری کسب و کار سنتی‌تان نیاز به یک وب‌ سایت دارید. نکته‌ای که در بحث ایجاد وب سایت بسیار حائز اهمیت است، رعایت اصول و استانداردهای طراحی وب سایت می‌باشد که در صورت عدم رعایت می‌تواند چشم انداز امید شما را به ویرانه‌ای مایوس کننده  تبدیل کند. طراحی وب سایت خود را حتماً به شرکت‌های با تجربه در امر طراحی وب سایت بسپارید.

ما در ملل وب با بهره‌گیری از متخصصین طراحی وب سایت، با بهره‌گیری از بروزترین فناوری‌های روز وب سایتی برای شما طراحی می‌کنیم که مسیر شما را برای رسیدن به موفقیت بسیار هموار کند. ارائه خدمات سئو سایت شما توسط متخصصین بهینه‌سازی سایت ملل وب همان چیزی است که افزایش بازدید سایت و موفقیت کسب و کار شما را تضمین می‌کند.

همین امروز با کارشناسان طراحی وب سایت ملل وب برای ساخت و طراحی سایت اختصاصی فروشگاهی یا شرکتی خود تماس حاصل نمایید.

تیم تحریریه ملل وب
تیم تحریریه ملل وب

ما در تیم تحریریه ملل وب تلاش داریم آخرین اطلاعات بروز و آموزش‌های لازم برای کسب و کار شما را در بلاگ منتشر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست