شروع یک تجارت آنلاین

برای برداشتن اولین قدم در راه اندازی کسب و کار آنلاین شما نیاز به این دارید که مسیر راه برایتان کاملا روشن باشد. همچنین باید بدانید که در این مسیر چه هزینه ها و چه فرصت هایی وجود دارد تا در حوزه کسب و کار خود بتوانید در کمترین زمان ممکن پیشرفت کنید. شاید بدون آگاهی دقیق بتوانید مسیر خود را بیابید اما اینکار می تواند هزینه های سرباری برای شما بوجود آورد.

من در این زمینه به صورت زیر مشاور کسب و کار شما خواهم بود :

image1 service2

مشاوره راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی  چه کمکی به ما می‌کند؟ 

این روزها مباحثی همچون کارآفرینی و کسب درآمد برای بسیاری از افراد اهمیت پیدا کرده است. در همین زمینه بسیاری از افراد به دنبال موضوعاتی همچون کارآفرینی در خانه، کسب درآمد از اینترنت، کار تولیدی پرسود و مواردی از این قبیل هستند.

اما صرف داشتن ایده‌های جذاب کسب‌وکار، نمی‌تواند راه به جایی ببرد. در این راه نیاز است تا شما از مشاوره جهت راه‌اندازی کسب‌وکار نیز بهره ببرید. خدماتی که یک مشاور کارآفرینی ارائه می‌دهد می‌تواند در برگیرنده موارد زیر باشد:

  • بتواند در زمینه ارائه ایده‌های کسب‌وکار و فرصت‌های بازار در جهت کسب درآمد به شما کم کند. به عنوان مثال، اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید، یک مشاور خوب باید بتواند به شما ایده‌های کسب‌وکار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت ارائه دهد. به نوعی به شما بگوید که خلاء بازار در این حوزه در چه بخشی است.
  • صرف معرفی ایده‌های کسب‌وکار نمی‌تواند برای شما راه‌گشا باشد. بنابراین مشاوره جهت راه‌اندازی کسب‌وکار در خصوص نحوه درآمدزایی از آن ایده نیز به شما کمک کند. 
  • از طرفی شما نیاز دارید تا چم‌و‌خم کار را دانسته و با مشکلات پیش‌رو آشنا باشید. ممکن است راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی بسیار پرسود باشد. اما آیا انجام این کار برای هر فردی میسر است؟ بنابراین این وظیفه مشاور کسب‌وکار است که به شما بگوید چه چالش‌هایی برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید وجود دارد و آیا شما پتانسل ورود به این حوزه را دارید یا خیر؟ 

مشاوره جهت راه‌اندازی کسب‌وکار شامل چه حوزه‌هایی می‌شود؟ 

فردی که سال‌ها در زمینه‌های مختلف کسب‌وکار فعالیت داشته و خود به صورت عملی اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید کرده باشد، قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این تجربه‌ها چنانچه به درستی منتقل شود، قطعا می‌تواند بسیار راهگشا باشد. چنین فردی از چندین جنبه قادر است به شما کمک کند:

مشاوره کسب درآمد 

 در بسیاری از اوقات صاحبان سرمایه ممکن است حتی نیازی به مشاوره راه‌اندازی کسب‌وکار جدید نداشته باشند، بلکه آنها به دنبال کسب درآمد از سرمایه و دارایی خود هستند. در چنین مواقعی مشاوره کسب درآمد می‌تواند به آنها کمک کند. این دسته از افراد ممکن است خود صاحب یک کسب‌وکار سنتی باشند و به دنبال افزایش درآمد از طریق روش‌های جدید باشند. 

بهترین مشاور راه‌اندازی کسب‌وکار در ایران چه کسی است؟ 

شاید به تعداد افرادی که این سوال را مطرح می‌کنند، پاسخ‌های متفاوت بشنویم. نمی‌توان گفت چه فرد یا افرادی بهترین مشاور کسب‌وکار هستند. اما قطعا می‌توان فهرستی از ویژگی‌ها و وظایف یک مشاور کارآفرینی را بیان کرد: 

  • مهم‌ترین ویژگی چنین مشاوری این است که حداقل توانسته باشد یک کسب‌وکار را راه‌اندازی و توسعه داده باشد. 
  • تحصیلات، پژوهش‌ها، سخنرانی‌ها و حداقل دغدغه اصلی او مربوط به جنبه‌های مختلف کسب‌وکار باشد.
  • توانسته باشد در چند پروژه مختلف به افراد یا مجموعه‌های مختلف مشاوره بدهد و در کنار آنها باشد. 
  • با زمینه‌‌های کسب‌وکار مانند بازاریابی و فروش، تامین مالی، ثبت و امور حقوقی و نوشتن بیزینس پلن آشنایی داشته باشد.